Årsbokslut- Nu stänger vi året

För ett år sedan bestämde jag mig för att börja om, ta tag i min psykiska och fysika hälsa. Jag bestämde mig för att låta det ta tid. Den tid som det krävdes. Jag har alltid varit fokuserad på vikten, trott att om jag går ner i vikt blir jag lycklig. Konstig tanke men så är det och jag vet att jag inte är ensam. 
 
För ett år sedan vägde jag in mig på: 2017 1/4 92.0 kg
 
För fyra månader sedan hade jag nedan resultat:
31/12 2016
Vikt: 87,1 kg = minus 3,7 kg
Cm bröst/rygg:  108 cm = minus 2 cm
Cm Midja: 85 cm = minus 7 cm
cm Mage: 106 cm = minus 4 cm
höger arm: 37 cm = minus 2 cm
höger lår: 67 cm = minus 3 cm
Totalt minus 18 CM på hela kroppen!
 
Dagens resultat (årets resultat)
Vikt: 87,1 kg = minus 3,7 kg
Cm bröst/rygg:  108 cm = minus 2 cm
Cm Midja: 84 cm = minus 8 cm
cm Mage: 105 cm = minus 5 cm
höger arm: 36 cm = minus 2 cm
höger lår: 67 cm = minus 3 cm
Totalt minus på 20 cm på hela kroppen
 
Nu stänger jag året, med fina resultat kroppsmässigt och psykiska framsteg. Jag mår bra, är trygg i mig själv, känner mig fin och snygg. Dock är jag inte i mål gällande vikten, men det är ett långsiktigt mål. Jag ska fortsätta med min nyvunna härliga livsstil och inställning till mat och hälsa, mat ska vara gott och inte ångest. Min insikt är att socker är inget för mig. Håller jag mig från det så mår jag som bäst. 
 
Jag kommer ta en paus från viktmålet, för det kommer inte fungera framöver då vi precis bestämt oss för att försöka bli gravida. Tills att jag är gravid kommer jag fortsätta med min vägning varje vecka som jag gör idag. Målet att gå ner.
När jag blivit gravid så kommer jag säga till och då kommer jag ha ett annat mindset gällande vikten, kommer fortsätta väga mig men med syftet att ha kontroll och se hur min kropp påverkas av det.
Vardag med LCHF | |
Upp